close
تبلیغات در اینترنت
ماه رمضان ،درس خواندن در ماه رمضان،،مطالعه،درس و روزه داری،

گروه آموزشی راه دانشگاه

ماه رمضان ،درس خواندن در ماه رمضان،،مطالعه،درس و روزه داری،

عنوان بنر

آگهی

عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس

مطالب پیشنهادی

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی ( ویژه آزمون سراسری 1398 )

http://s8.picofile.com/file/8344253368/%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87.gif

درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان )

  • 18:0
  • 41 بازدید
درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان )

درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان ) یکی از دغدعه های دانش‌آموزان عزیز است که میخواهند در این ماه علاوه بر استفاده از این مهمانی ویژه، از کیفیت درس خواندنشان کم نشود؛

درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان )

درس خواندن در ماه مهمانی خدا ( ماه رمضان ) یکی از دغدعه های دانش‌آموزان عزیز است که میخواهند در این ماه علاوه بر استفاده از این مهمانی ویژه، از کیفیت درس خواندنشان کم نشود؛
در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را ارائه دهیم که به شما کمک می‌کند کیفت و کمیت در خواندن شما کم نشود

🔺 حتما سحری را کامل میل کنید.
برای خوردن سحری حتما وقت کافی اختصاص دهید و با آرامش و دور از استرس غذای خود را میل نمایید.

🔺 یکی از موارد اشتباه غذایی در این وعده تسریع در غذا خوردن است که اثر آن بعد از چند روز روزه گرفتن در سیستم گوارش آشکار خواهد شد, عوارضی مثل سنگینی معده، عدم مراحل هضم طبیعی غذا در طول روز.

🔺 بهتر است در وعده‌ی سحر به جای استفاده از قندهای ساده نظیر حلوا، قند شکر، شیرینی، مربا و عسل از قند‌های مرکب نظیر نان، برنج و ماکارانی استفاده شود.
این باور غلط است  که مغز، انرژی خود را از قند‌ها تامین می‌کند,در حالی که قند مورد ‌نیاز برای فعالیت مغز از طریق تجزیه‌ی نشاسته‌ موجود در غلات تامین می‌شود.

🔺 کنکوری های عزیز، در زمان افطار به اندازه ای بخورید که بعد از افطار بتوانید درس بخوانید و زیاد سنگین نشوید.
– مصرف تخم مرغ پخته، به خصوص در وعده‌ی افطار می‌تواند پروتئین‌های مورد نیاز برای واکنش‌های مغز را فراهم آورد.

🔺 درفاصله ی بین افطار تا سحر ، حتما آب به اندازه ی لازم بنوشید.


🔺 سبزیجات تازه و میوه را در فاصله افطار تا سحر مصرف کنید.

🔺 غذای افطار را به آرامی اما در یک وعده میل کنید و از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر بپرهیزید.

🔺  کلسیم و فسفر در بسیاری از واکنش‌های سیستم مغزی و آزاد کردن انرژی در بدن نقش دارند، لذا از آنجا که در ماه مبارک رمضان، تعداد وعده‌های غذایی کمتر می‌شود، متاسفانه برخی از کنکوری ها نسبت به مصرف شیر و ماست، غافل می‌شوند.
مصرف شیر ولرم، چه در وعده‌ی سحر و چه افطار، بسیار مؤثر می‌باشد.

🔺 مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌E نظیر آجیل و گردو در اکسیژن‌رسانی به مغز و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مهاجم به مغز و اعصاب و در تمرکز و حافظه مؤثر بوده بنابراین در وعده‌ی شام بعد از افطار برای کنکوری ها توصیه می شود.

🔺 مواد حاوی کافئین نظیر قهوه و انواع کو‌لا‌ها، محرک مغز بوده و باید از مصرف بی‌رویه‌ی آن ها خودداری شود.
البته چنانچه بسیار علاقمند به مصرف چای در وعده‌ی سحر یا افطار هستید، حتما آن را کمرنگ بنوشید تا غلظت کمتری از کافئین به بدن وارد شود.

🔺 کنکوری ها باید از انرژی خود به نحو احسن استفاده کنند , یعنی هر موقع انرژی بیشتر است درس های سنگین تر و هرموقع انرژی کمتر است درس های سبک تر خوانده شود.

🔹 به عنوان مثال: درس هایی مثل ریاضی و فیزیک و زیست بعد از سحری و اول صبح و همچنین بعد از افطار خوانده شود و درس هایی مثل دینی و زبان, بعد از ظهرها و نزدیک افطار خوانده شود/گاج

 

گروه مشاوره ای : راه دانشگاه

مطالب مرتبط:
لایک : 0
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

عنوان باکس

عنوان باکس

گالری تصاویر

طراح قالب:  سایت ستاپ